Dulu Begitu, Kini Begini, Esok Macam Mana?

Bersua sekali lagi teman-teman perniagaan mahupun pelayar-pelayar yang tak jemu-jemu melabuhkan dayung mereka di laman yang tak seberapa ini.

Kalau dilihat dari tajuk sudah tentu, nampak berkecamuk isinya. Pun saya yakin, ianya memang berkecamuk. Maklumlah, blogger murahan seperti saya ini, terlalu banyak cerita murahan yang ingin dimuatkan untuk dikongsi dengan rakan-rakan pengunjung sekelian. Namun keterbatasan waktu telah menjarakkan saya dengan satu-satunya laman yang menceritakan segala macam hal berkaitan dengan saya, samada perilaku, peribadi mahupun perniagaan kecilan saya ini. Tak "hingin" juga saya tarik masa tuan-tuan sekelian agak panjang......

Kalau sesiapa pernah mengikuti blog saya dari dulu, pernah saya menceritakan hasrat saya untuk melakukan hijrah ke negeri asal saya, Terengganu. InsyaAllah dan Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik sekali dan yang terbaik lagi ialah Allah belum memusingkan lagi kemahuan dan kehendak yang ada dalam benak saya ini.

Terkini, saya telah memulakan operasi pengeluaran inkubator sekitar Marang Terengganu. Kerja-kerja ini telah dibantu oleh sahabat karib yang suatu ketika merupakan pembuat inkubator di Puchong Intan.

Keduanya, saya telah diminta oleh beberapa rakan-rakan penternak di sini untuk mengadakan Kelas atau seminar penetasan telor unggas di Kuala Terengganu.

Ketiganya, saya telah diperkenalkan oleh seorang usahawan muda di Terengganu yang cukup hebat untuk melibatkan diri dalam memohon "Geran" dari pihak kerajaan dalam mengeluarkan Inkubator yang bersifat INOVASI. Tindakan berani usahawan muda ini telah meyakinkan lagi bahawa sememangnya saya mampu untuk menghasilkan jauh lebih baik dalam semua aspek berkaitan dengan sistem penetasan telor berbanding dengan pengeluar-pengeluar inkubator tersohor di dunia ini.

Cumanya selama ini kami tidak disokong dengan kaedah dan cara yang betul. Kami hanya mampu melihat bertapa rakusnya peserta-peserta "membolot" pelbagai geran-geran yang disediakan oleh kerajaan. Saya pun cukup merasa hairan kenapa begitu kurang sekali peluang peluang yang disertai oleh golongan bumiputra.

Tak lama lagi saya cuba untuk memecahkan kebuntuan ini melalu penyertaan sulung saya dalam membangunkan produk yang penuh dengan imaginasi dan innovasi.

Dan yang keempatnya, saya berpeluang untuk bersama-sama menubuhkan sebuah pusat pentaulihan MLVK di Kuala Terengganu. InsyaAlah kita telah menyewakan lot-lot kedai.