Lagi Inkubator Bersaiz Sederhana

Bertemu kembali pengunjung sekelian.

Hahaha...Itu hari saya bercerita sedikit pasal kisah kehidupan setelah sedikit bercelaru. Semakin pudar perasaan bercelaru, maka sampailah pula masa nak mebuat update. Kini kembali bertumpu kepada perihal produks atau urusan bisnes. Memang banyak kalu nak ditulis mengenai perkembangan pembuatan inkubator "Fully Automatic" ni. Ada sahaja pembaharuan, pertanyaan, permasalahan, cadangan dan tak kurang juga komplen-komplen yang boleh merosakkan perniagaan. Namun, sebagai tuan tanah kepada blog dan juga tuan punya kepada bisnes kita, hemahnya perlu banyak, sabarnya kena gandakan, jawab tetap jawab, tapi kaedah menjawab mestilah sesuai. Jangan sampai jadi "Madah Berhelah - Zaina Zain" cukuplah.

Alhamdulillah, hampir semuanya dapat ditangani dengan baik kecuali ada seorang dua pelanggan yang masih lagi menunggu ketibaan saya untuk membuat sentuhan akhir terhadap beberapa masalah kecil dan besar. Yer lah...seperti saya katakan sebelum ini, kerja seorang ni ginilah, bukan tak berhasrat untuk nak ambil perkerja, tetapi, memang belum lagi mampu...

Dalam kesibukan untuk menangani masalah yang sedia ada, saya juga terpaksa berkejar untuk menyiapkan beberapa unit tempahan inkubator kecil dan besar. Kalau diikutkan saya telah pun memindah operasi pengeluaran berskala kecil di Terengganu. Saya telah memulakan dengan mengeluarkan 20 sets Model MI-103, 2 set Model MI-203 dan 5 set Hatcher MI-105. Dijangkakan dapat disiapkan sekitar bulan Februari, minggu ketiga.

Oleh kerana telah terdapat pesanan yang lebih awal, dan memandangkan tempoh menyiapkan pengeluaran di atas sedikit memakan masa, maka saya gagahkan juga dengan mengeluarkan secara membuat sendiri kesemua tempahan di Puchong. Alhamdulillah, dengan menggunakan kaedah yang mudah dan bersistematik, proses pengeluaran tidaklah menghadapi banyak masalah. Hampir berjalan dengan lancar tanpa gangguan. Tambahan pula, dengan menggunakan komponen-komponen yang baru serta berkualiti, saya menjangkakan tidak akan berlaku masalah baik dari segi kualiti mahu pun fungsi.

Terkini (setetlah beberapa unit model MI-103 dikeluarkan), saya di datangkan oleh satu golongan orang muda yang memuncak-muncak semangatnya untuk menjadi penternak ayam belanda yang berskala besar. Dari apa yang saya nampak, memang golongan ini betul-betul serius. Saya reservekan dulu perihal perancangan rapi mereka dan siapa mereka sebenarnya. Tetapi memang menjadi kenyataan kerana sekian banyak deposit telah diletakkan (walaupun saya bukan meletakkan syarat dengan deposit yang melampau). Maka ditakdirkan, saya mengatakan tempahan mereka untuk mendapatkan 1 set inkubator (setter) model MI-203 dan 1 set hather model MH-105 akan siap sepenuhnya pada minggu ini. Dan saya mengotakan janji dengan menyiapkan hari ini.

Apapun, saya telah mempertingkatkan segala macam kualiti pembuatan dengan menggunakan komponen-komponen yang sesuai dan saya cukup berkeyakinan bahawa produk keluaran saya kali ini lebih berketrampilan dari segi kualiti binaan mahupun kefungsian.

Terima kasih kepada Changkat Agriculture Sdn Bhd. Somoga penternakan anda memperolehi kejayaan yang memberangsangkan.InsyaAllah.