Sedikit Update Berkaitan Dengan "Circuit Diagram"

Di sini saya updatekan sedikit berkaitan dengan "circuit diagram" atau rajah litar untuk kedua-dua jenis sistem pengawal yang saya gunakan. Tujuan sebenarnya ialah untuk keguanaan tuan punya (pemilik) inkubator yang pernah membeli dengan saya tetapi saya belum pun lagi memberikan mereka rajah litar ini.

Terdapat dua jenis litar yang sedikit berbeza antar kedua-dua jenis sistem pengawal yang saya gunakan. Perbezaan ini lebih tertumpu kepada perbezaan pengawal suhu yang digunakan. Ada sebahagian inkubator saya menggunakan RAINBOW thermostat sebagai alat pengawal suhu dan sebahagianya yang lain menggunakan "digital temperature controller" keluaran Omron.


Berikut adalah litar-litar yang dinyatakan di atas.

1. Rainbow Thermostat





2. Omron Digital Temperature Controller



Semoga dengan sedikit update ini daptlah kiranya pemilik-pemilik inkubator keluaran saya membuat sedikit pembacaandan sekiranya perlu, diharap litar ini membantu anda untuk mengatasi masalah berkaitan dengan litar.

Walaubagaimana pun litar ini juga adalah untuk sesiapa sahaja yang ingin bangunkan inkubator secara buatan sendiri. Ianya membantu kerana saya membuat perkiraan dari segi keselamatan faktor elektrik.




2 comments:

Anonymous said...

Are you the kind of person who needs to attend trainings, seminars, or conferences on different places?
The directions and particulars offered in the guide are very important
and ought to usually be adopted.

Review my blog: extended auto warranty ()

Post a Comment