Operasi Di Kuala Terengganu Bermula Sudah!

Assalamulaikum dan salam bahagia para pengunjung Blog Medanusahawan sekalian! Saya mendoakan semoga anda semua beroleh kesihatan yang terbaik dan moga-moga anda semua dapat mengharungi hari-hari mendatang dengan masalah yang paling kurang sekali. InsyaAllah!





Tidak banyak juga cerita menarik pada kali ini, namun sebagai usahawan kecilan seperti saya ini, saya cuba untuk menjadikan minat untuk ber"blogging" sebagai salah satu cara untuk menyampaikan maklumat berkaitan perniagaan saya. Maka dengan itu kekerapan untuk mengemas-kinikan blog merupakan antara tanggungung-jawap terpenting di dalam rutin kehidupan harian saya. Dan saya merasakan juga "blogger" seperti saya akan mempunyai banyak kelebihan seandainya kita mampu untuk mengekplotasikan kehebatan blog untuk kemajuan perniagaan. Tidak keterlaluan sekiranya saya katakan saya menjana pendapatan perniagaan saya menggunakan hampir 100% teknologi pemasaran secara ONLINE. I shall extend "Thank You" for blogger.com dengan kemudahan percuma yang diberikan.

Diharap anda di luar sana pun dapat mengekspoitasikannya dengan sebaik mungkin.

OK Now! We talk business - The Progress and The Hope! (Sori cakap Om Skit)

Sekiranya anda pernah mengikuti posting-posting saya sebelum ini, anda akan dapati saya telah pun memulakan operasi pebuatan inkubator keluaran Niche di Kuala Terengganu. Lokasinya, buat sementara waktu ini ialah di sekitar Marang Terengganu. Namun, anda semua tidaklah perlu untuk membayangkan saiz operasi yang besar-besar. Ciput sahaja. Yang besarnya adalah angan-angan saya untuk menjadikan pengeluaran inkubator yang sebenarnya akan bermula di sini, di Terengganu.




Kenapa di Terengganu. Hahaha......jawapannya senang saja. Sebab saya asal orang Terengganu dan saya mempunyai banyak juga tanah peninggalan orang tua yang sebelum ini hampir pasti akan menjadi "hutan dara" akibat telah diabaikan sebaik sahaja "orang tua" kembali ke Rahmatullah" 6 tahun yang lalu. Jadinya, untuk tidak menampakkan rasa "bongkak" aku kepada tanah peninggalan itu, maka aku tanamkan azam untuk membolehkan tanah-tanah tersebut membuat bakti kepada aku sama seperti ia berbakti kepada arwah peninggalan orang tua dulu. Tapi tanah yang mana satu?

Hahaha.....aku ditipu lagi. Operasi aku di Terengganu masih berlum beroperasi di lokasi seperti yang diharapkan. Namun aku bernasib baik kerana aku mempunyai seorang sahabat yang cukup perihatin untuk sama-sama memanjukan bidang pembuatan inkubator ini di premis milik sahabat ini yang tidaklah jaug sangat dari tempat kelahiran aku. Cumanya aku di utara Bandaraya Kuala Terengganu dan dia di selatan bandaraya. Yang bagusnya ialah kedua-dua aku dan juga sahabat ini tidak perlu untuk mengeluarkan modal yang banyak di peringkat permulaan untuk memulakan operai pembuatan ini. Dia menggunakan sepenuhnya premis kosong di rumah bapanya. Sekarang ini, sekali pandang, rumah bapanya sudah seperti sebuah kilang.

Pun, begitu, aku mengharapkan, premis ini hanyalah sebagai tapak sementara. Sudah tentu kami akan mencari satu tempat yang sesuai. Akan difikirkan!.

2 comments:

naruto3758 said...

kat mana trg..no tel...kita nak ram telur angsa..019 915 8207...

naruto3758 said...

kat mana trg..no tel...kita nak ram telur angsa..019 915 8207...

Post a Comment